هر چی بخوای این تو هست .دانلود کن!!

کلیپ خفن+ ترفند +عکس خفن+دانلود نرم افزار+تم+قیمت انواع گوشی موبایل+بازی موبایل+خلاصه هر چی بخوای داریم...

هر چی بخوای این تو هست .دانلود کن!!

کلیپ خفن+ ترفند +عکس خفن+دانلود نرم افزار+تم+قیمت انواع گوشی موبایل+بازی موبایل+خلاصه هر چی بخوای داریم...

سؤالات مطرح شده در زمینه« دانشگا هها, رشته ها, مقاطع و آزمونها»

۱- لطفاً اطلاعاتی پیرامون دانشگاه صنعت نفت ارائه دهید؟
گزینش رشته‌‌های تحصیلی دانشگاه صنعت نفت همانند سایر مؤسسات به صورت متمرکز می‌باشداز انجا که آموزش کلی دروس پایه و تخصصی و همچنین کلیه کتابهای مرجع دراین مدرسه به زبان انگلیسی است لذا دانشجو باید به زبان انگلیسی مسلط باشد, در این دانشگاه امکانات و امتیازاتی همانند اهدای جوایز به داوطلبان درای معدل کتبی بالا و...داده می شود توضیحات در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردیده است.

...........................................................بقیه در ادامه مطلب۳-از چه طریق می‌توان در آزمون مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سوره ثبت نام کرد؟ در این مؤسسه چه رشته‌هایی تدریس می‌شود؟
مؤ سسه سوره از طریق آزمون سراسری در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشجو می ‌پذیرد. برخی از رشته‌های تحصیلی دایر دراین مؤسسه عبارتند از: مدیریت فرهنگی- هنری، کاردانی معماری، مرمت و احیای بناهای تاریخی،نمایش، ارتباط تصویری ،‌صنایع دستی، نوازندگی ساز ایرانی، نقاشی و ارتباط تصویری .
علاوه بر این مؤسسه نیز از طریق دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی نیز تعدادی دانشجو می پذیرد . از پذیرفته‌شدگان این مؤسسه شهریه دریافت می شود.


4- دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در چه رشته‌هایی دانشجو می پذیرد؟
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران در آزمون سراسری سال 82 در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:
مهندسی برق, مهندسی نگهداری هواپیما, مهندسی هوا فضا, هوا نوردی ـ خلبانی, مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی , مهندسی کامپیوتر(نرم‌افزار), هوا نوردی ـ مراقبت پرواز ـ هوا نوردی ـ ناوبری هوایی و مدیریت(دولتی و بازرگانی). برای اطلاع بیشتر به دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی شماره 2 مراجعه کنید.


5- لطفاً دانشگاه افسری امام علی(ع) را معرفی کنید؟
هدف دانشگاه افسری امام علی(ع) تربیت افرادی است که بتوانند در سخت‌ ترین شرایط یعنی جبهه جنگ حضور پیدا کرده, به بهترین نحو ادای وظیفه کند. از همین رو دانشجویان این دانشگاه باید ویژگیها و شرایط خاصی داشته باشند. در دانشگاه افسری امام علی به دو بعد پرورش و آموزش توجه می شود. یعنی دانشجوی این دانشگاه علاوه بر این در یکی از علوم مورد نظر متخصص می شود, یک فدایی نیز می‌شود چون باید آمادگی حضور در کارزار را پیدا کرده و در میدان جنگ عده ای را رهبری کند. علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه در طی تحصیل که شبانه روزی بوده فقط سالی یک ماه مرخصی دارند. در این مدت کلیه هزینه‌های خوراک, پوشاک و کمک آموزشی آنها بر عهده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ماهانه نیز مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

6- دوره‌های شبانه و روزانه با هم چه فرقی دارند؟
دانشجویان دروه شبانه در ضمن این که تابع مقررات آموزشی دانشجویان روزانه هستند از امکانات خوابگاه و وام تحصیلی و سایر امور رفاهی برخوردار نخواهند بود. حداکثر طول دوره تحصیلی در مقطع کاردانی 5/3 سال و مقطع کارشناسی 7 سال می باشد . ضمن اینکه از دانشجویان طبق مقررات و مصوبات هیأت وزیران شهریه‌ای نیز دریافت می گردد

7- لطفاً در مورد شرایط و ضوابط تحصیل در دوره‌های شبانه دانشگاهها توضیح دهید؟
- دانشجویان دوره شبانه تابع مقررات آموزشی دانشجویان دوره روزانه هستند.
- مدر ک فارغ‌ ا لتحصیلان دوره شبانه , براساس مصوبات با ذکر کلمه « شبانه» اعطا می شود.
- برنامه‌های آموزشی دوره شبانه عیناً همان برنامه‌های آموزشی دوره‌های روزانه است.
- پذ یرفته ‌شدن در دوره شبانه به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی درآزمون سراسری محسوب نمی شود.
- ساعت تشکیل کلاسهای دوره شبانه برای دانشجویان رشته‌های گروه آموزشی پزشکی از ساعت 4 بعد از ظهر و برای سایر گروههای آموزشی از ساعت 5/3 بعد ازظهر است.
- حداقل واحدهای انتخابی برای دانشجویان دوره شبانه در هر نیم‌سال تحصیلی 10 واحد درسی است و در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو از رعایت شرایط انتخاب حداقل واحد, معاف است.
- شهریه‌ دوره شبانه برای کلیه رشته ‌های تحصیلی شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر است.
- گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی دوره شبانه دانشگاهها براساس نمره کل داوطلب است.


8- آیا دانشگاهها خوابگاه دراختیار پذیرفته‌شدگان د وره شبانه قرار می دهند؟
دانشگاهها هیچ گونه تعهدی در قبال تهیه خوابگاه برای دانشجویان دوره ‌های شبانه ندارند. مگر در موارد خاص که از سوی دانشگاهها اعلام می شود.

9- من قصد دارم برای دانشگاه که اکنون سال سوم هستم رشته د بیری را انتخاب کنم به خصوص د بیری شیمی ولی انگار دانشگاه تربیت معلم به آسانی د بیران و دانشجویان را نمی ‌پذ یردو شرایطی دارد لطفاً برای من خلاصه‌وار شرح دهید.
بطور کلی , مجموع رشته هایی که در دانشگاه تربیت معلم تدریس می‌شود در دفترچه‌های راهنمای آزمون سراسری معرفی شده‌است. شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری مراکز تربیت معلم برای فرهنگیان دیپلمه و رسمی نیز برای داوطلبان علاقه‌مند به شغل معلمی به شرح زیر است:
- دوره تحصیل در مراکز تربیت معلم دو سال به صورت حضوری می‌باشد و به فارغ التحصیلان مدرک فوق‌دیپلم تخصصی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش اعطا می شود.
- ادامه تحصیل در مقطع بالاتر بعد از اتمام دوره کاردانی
- داشتن حداقل 17 و حداکثر 22 سال تمام (متولدین اول مهرماه 1359 به بعد)
- عد م ابتلا به بیماری جسمانی و روانی
- لازم به ذکر است توضیحات کامل دراین خصوص در دفترچه راهنمای آزمون سراسری آورده شده است.


10- یکی ازمشکلات من این است که وقتی اطرافیان از من می‌پرسند دوست داری درچه رشته‌ای قبول شوی نمی‌توانم جواب بدهم چون اطلاعات کمی از رشته‌های دانشگاهی دارم. من دوست دارم وقتی رشته‌ای را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنم, بدانم درسهای تخصصی آن رشته در دانشگاه چیست؟ و چه رشته‌هایی را باید بخوانم. لطفاً در این زمینه مرا راهنمایی کنید.
یکی از وظایف مهم و اساسی داوطلبان آزمون سراسری انتخاب رشته است. زیرا به واسطه انتخاب رشته درست، بنای موقعیت‌های اجتماعی و شغلی خود رامحکم و استوار می‌کنیم. اگر انتخاب ما درست نباشد مسلماً‌ نمی‌توانیم در آن رشته موفق باشیم و در آینده موقعیت اجتماعی و شغلی خوبی داشته باشیم . شما نیز با توجه به موقعیت درسی و رشته تحصیلی خود، رشته‌ هایی را که امکان ادامه تحصیل در آنها فراهم است را به دقت مطالعه و در نهایت رشته‌ای را که متناسب با شرایط روحی و جسمی ات می باشد انتخاب کن. به همین منظور در لو ح فشرده « سامان رشته»،ماهنامه راه دانشگاه شماره 17 و دفترچه راهنمای معرفی رشته‌ها شماره 3 , رشته ‌های گروههای مختلف و درسهای تخصصی هر رشته معرفی شده است. همچنین در هفته ‌نامه پیک سنجش بخش همراه, هر بار یک رشته معرفی می‌شود و می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب رشته شما باشد.

11- لطفاً درخصوص رشته کودکان استثنایی مراکز تربیت معلم مختصری توضیح دهید؟
رشته کودکان استثنایی مراکز تربیت معلم دارای سه گرایش عقب‌مانده ذهنی, ناشنوا و نیمه نابینا و نیمه شنوا می باشد که فارغ‌التحصیلان آموزش کودکان مربوط را در مدارس استثنایی بر عهده خواهند گرفت برنامه درسی این سه رشته از دروس عمومی تربیتی , دروس مشترک و دروس اختصاصی تشکیل شده که دروس عمومی ـ تربیتی و مشترک درهر سه رشته وجود دارد. ولی دروس اختصاصی با توجه به برنامه هر رشته متفاوت است.

12- فرق بین روانشناسی بالینی با روانشناسی عمومی چیست؟
روانشناسی بالینی رشته‌ای است که سروکارش با کاربرد اصول روان شناختی درامر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری است. یک روانشناس بالینی نمی تواند دارو تجویز کند اما می تواند با روش رفتار درمانی به ریشه‌ یابی علل بیماری بپردازد و روانشناسی عمومی رشته‌ای است که به کلیات می پردازد و سروکارش بیشتر با نظریه‌ها و مکتبهای مختلف روانشناسی است در واقع روانشناسی عمومی بیشتر با روانشناسی بنیادی سروکار دارد.

13- رشته‌های سینما و نمایش جز رشته های متمرکز هستند یا نیمه متمرکز؟
رشته‌های سینما و نمایش جز رشته‌های متمرکز دارای شرایط خاص هستند از معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته‌ها، آزمون عملی اخذ خواهد شد. پذیرش قطعی دراین رشته‌ها از بین کسانی می باشد که صلاحیت آنها تأیید و از نظر علمی, در اولویت باشند.

14- لطفاًدرمورد رشته‌ حقوق کمی برای من توضیح دهید؟
معرفی رشته حقوق در شماره 214 نشریه پیک سنجش درج گردیده است اما بطور خلاصه رشته حقوق تا مقطع کارشناسی ارشد ,این رشته دارای گرایشهایی همچون حقوق خصوصی ,حقوق بین‌الملل ,حقوق جزا و جرم‌شناسی وحقوق عمومی است مواد امتحانی آن هم شامل متون حقوق به زبان خارجی , حقوق مدنی, حقوق تجارت , آیین دادرسی مدنی و کیفری, متون فقه , حقوق جزای عمومی و اختصاصی و حقوق اساسی می باشد.

15- فرق بین رشته‌های متمرکز و نیمه متمرکز چیست؟
رشته‌هایی که پذیرش دانشجو درآنها نیاز به اقداماتی نظیر: مصاحبه ، معاینه و آزمون علمی و عملی و... دارد، رشته‌های نیمه متمرکز نامیده می شود. و رشته‌هایی که پذ یرش دانشجو درآن بدون طی مراحل فوق و فقط براساس نمرات آزمون سراسری صورت می‌گیرد, رشته‌های متمرکز هستند. البته تعداد بسیاری محدودی از مؤسسات نیز به صورت متمرکز دارای شرایط خاص دانشجو می‌گیرند که در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که به همراه کارت ورود به جلسه در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، فهرست آنها درج شده است

16- منظور از پذیرش دانشجو به صورت متمرکز و نیمه‌متمرکز چیست؟
روش متمرکز براساس نمره کل داوطلب درهر یک از رشته های انتخابی محاسبه و سپس با توجه به اولویت نمره کل اکتسابی و ظرفیت اختصاص داده شده به هر سهمیه ,فهرست پذ یرفته شدگان نهایی اعلام میشود. روش نیمه متمرکز برای رشته هایی است که نیاز به اقدامات دیگری نظیر مصاحبه, معا ینه, آزمون عملی و یا علمی و یا احتمالاً افراد ذخیره دارد,گزینش داوطلبان در این رشته‌ها براساس نمره کل اکتسابی و از بین معرفی شدگانی که در مصاحبه , معاینه آزمون عملی و یا علمی این گونه رشته ها پذیرفته میشوند با توجه به نتایج بررسی صلاحیت های عمومی آنان انجام می گیرد.

17 – فرق بین کاردانی پیوسته و ناپیوسته چیست؟
آزمون کاردانی پیوسته مختص داوطلبان شاخه کارودانش یا فنی و حرفه‌ای است که بعد از گرفتن دیپلم می توانند مستقیماً درآن شرکت کنند.
در پاسخ به قسمت دوم سؤال شما باید اشاره کنیم که آزمونی به نام کاردانی پیوسته وجود ندارد. شاید منظور شما مقطع کاردانی در آزمون سراسری است که برای ورود به این مقطع، داوطلبان ضمن شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته‌هایی که در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرند به تحصیل ادامه می‌دهند. در این صورت داوطلبان ورود به مقطع کاردانی باید فارغ‌التحصیل دوره پیش دانشگاهی نظام جدید یا دیپلمه نظام قدیم آموزش متوسطه باشند. همچنین ثبت نام برای شرکت در آزمون برخی از رشته‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاهها و موسسات آموزش عالی, از طریق ویژه‌نامه‌ای جداگانه انجام می‌گیرد.


18- منظور از کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چیست؟
آزمون کارشناسی پیوسته آزمونی است که داوطلبان بعد از گذراندن دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی در آن آزمون شرکت می‌کنند و آزمون کارشناسی ناپیوسته به آزمونی گفته می شود که داوطلب بعد از گذراندن دوره کاردانی، در آن آزمون شرکت می کند.

19- منظور از برگزاری آزمون اختصاصی زبان انگلیسی چیست؟
منظور از برگزاری آزمون اختصاصی زبان ا نگلیسی این است که داوطلبا نی که دانش و مهارت زبان خود را به ویژه در بخش درک مطلب فرا تر از کتب زبان انگلیسی دوره دبیرستا نی ارتقا داد ه اند شنا سایی کرده و آنها را در چارچوب ضوابط گزینش آزمون در اولو یت بالاتری برای پذیرش قرار دهند. در هفته نامه پیک سنجش شماره 269 منابعی جهت مطا لعه و آمادگی در این گرو ه آزمایشی ذکر گردیده است . علاوه بر آن سازمان سنجش کتابی را تحت عنو ا نBridging The Gap چاپ کرده است. که با مطا لعه آن می توا نید حدود کلی سطح سؤالات آزمون را متوجه شوید . اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که , در این آزمون هما نند آزمون هنر کتاب یا کتا بهایی به عنوان منبع سؤا ل معرفی نمی شود . چرا که هدف از برگزاری آزمون این نیست که داوطلب طی 2 تا 3 ماه خود را آماده کند بلکه هدف آن است که داوطلبانی که طی سا لهای تحصیل در مدرسه توا نایی زبانی خو د را به نحوی از ابتدا تقویت کرده اند شنا سایی شوند . از این رو چنا نچه داوطلبانی موفق به تهیه کتاب یا کتا بها نشده اند دچار اضطراب و نگرانی نشو ند. سؤالات این آزمون شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است: در بخش آزمون عمومی سؤالات زبانهای انگلیسی , فرانسه, روسی, ایتالیایی و آلمانی داده می شود ولی در بخش سؤالات تخصصی تنها سؤالات انگلیسی مطرح میشود داوطلبانی که ما یل به ادامه تحصیل در رشته های انگلیسی, آلمانی ,فرانسه ,روسی و ایتالیایی باشند با پاسخ به سؤالات عمومی و اختصاصی در صورت کسب حد نصا ب نمره می توانند این رشته ها را انتخاب نمایند.



20- به طور مختصر در مورد آزمون تولیمو توضیح دهید و بگویید چرا این آزمون برگزار میشود؟ آیا برای شرکت کنندگان شرایط سنی وجود دارد؟
Tolimo اولین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته سازمان سنجش آموزش کشور است و از میان آزمونهایی که سازمان سنجش برگزار کرده تنها آزمونی است که داوطلبان آن از نظر سن ,سطح تحصیلات و سطح دانش محدودیت ندارند . این آزمون به منظور ایجاد زمینه و توسعه زبان آموزی در کشور و فراهم آوردن امکانات سنجش توانایی دانش زبانی دانش‌آموزان , دانشجویان و دانش آموختگان در دو حوزه مجزا برای خواهران و برادران برگزار می شود و داوطلبان باید به سه بخش درک مطلب شفاهی, شناخت ساختار , نوشتار, خواندن و درک مطلب پاسخ دهند. درعمل اگر داوطلبی آمادگی لازم را نداشته باشد,‌اتوماتیک وار کنار گذاشته می شود در ضمن ثبت نام و شرکت در آزمون برای داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون دوره‌های دکتری تخصصی اعزام به خارج از کشور الزامی است.

21- اعتبار کارنامه آزمون استخدامی ـ ادواری برای چه مدت است؟
کارنامه این آزمون از تاریخ صدور به مدت دو سال به عنوان یکی ازشرایط برای استخدام در دستگاههای اجرایی کشور معتبر خواهد بود.

22- نحوه ثبت‌نام و وارد شدن به دوره پیش‌دانشگاهی رادر شاخه کار و دانش توضیح دهید؟
از دانش‌آموزان شاخه کارودانش که درسهای مهارتی را خارج از آموزش و پرورش می‌گذرانند , تعهد گرفته می شود که تا پایان مهر ماه گواهی فارغ‌التحصیلی را ارائه دهند و چنانچه موفق نشوند از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می‌شود زمان ثبت نام در دوره پیش دانشگاهی دهه اول مرداد ماه است.

23- اگر کسی بخواهد کارشناسی ارشد ژنتیک بخواند باید چه کارشناسی داشته باشد؟
باتوجه به جدول شماره 4 صفحه 16 دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ,کلیه فارغ‌التحصیلان گرایشهای مختلف رشته‌های زیست‌شناسی و زیست سلولی مولکولی مقطع کارشناسی می توانند در آزمون سراسری رشته زیست‌شناسی ژنتیک مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند.

24- مدرک کدام دانشگاه معتبرتر و بالاتر است. آزاد یاغیرانتفاعی ؟
درجه اعتبار مدرک دانشگاهی راتنها مهارت و میزان آموخته‌ها واطلاعات فرد تعیین می کند. مهم نیست که ما تحت چه عنوانی در چه دانشگاهی تحصیل می کنیم. مهم این است که در مدت زمانی که در دانشگاه هستیم بیشترین بهره راببریم که این همه بسته به میزان استعداد و انگیزه ما از درس خواندن دارد.

25-درمورد تحصیلات تکمیلی و دانشگاههایی که به صورت تکمیلی دانشجو می پذیرد بیشتر توضیح دهید.
منظور از تحصیلات تکمیلی, دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته است (این آزمون برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برگزار می گردد) و نام دانشگاههایی که دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرند در دفترچه‌های انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی(دفترچه شماره 2) قید شده است.

26- لطفاً در مورد نظام ارزشیابی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خارج از کشورو همچینن چگونگی تهیه آن اطلاعات بیشتری را در اختیار من قرار دهید؟
کتاب نظام ارزشیابی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور از طریق حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم, تحقیقات و فناوری , واقع در تهران خیابان شهید بهشتی ابتدای شهید صابونچی (میدان تختی ) تهیه شده است. دراین کتاب مقاطع تحصیلی, ارزش مدارک تحصیلی آنها بیا ن شده است و لیست دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارج از کشور شرح داده شده است.

27- آیا می توان با مدرک معادل کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمود؟
مدرک معادل کارشناسی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معتبر نیست.


نظرات 5 + ارسال نظر
منم ! شنبه 18 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:54 ب.ظ

بی خود ترین سایت

رام شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:21 ب.ظ

ممنون از اطلاعات

علی پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ب.ظ

میگویند رشته های نیمه متمرکز بیشتر دروس ان بدون حضور درکلاس وتدریس استاد صورت میگیرد ایا این گفته صحت دارد؟

علی پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ب.ظ

میگویند رشته های نیمه متمرکزبیشتردروس ان بدون حضور درکلاس وتدریس استاد صورت میگیرد ایااین گفته صحت دارد؟وایا رشته های نیمه متمرکز(روزانه)بارشته های متمرکز(روزانه)ازلحاظ اعتبار باهم فرقی دارند؟؟

شاهین پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:50 ب.ظ

تفاوت دانشگاه غیرانتفاعی با آزاد چیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد